Followers

Sunday 15 April 2012

Persepsi tak seindah Realiti.~

Assalamualaikum bloggers yang hebat and readers yang mantap :) 

     Persepsi tak seindah realiti.???~


     Ya.!! Persepsi tak seindah realiti...persepsi hanya pandangan,pendapat orang semata mata,yang tahu realitinya adalah diri kita sendiri..kenapa perlu nak percaya kata kata orang tanpa kita tau cerita sebenar benarnya.??! ini la MASALAHnya...sometimes,apa yg diperkatakan mungkin betul but sometimes they are not.!so,apa apa shj yg kita dgr,jgnla kita percayai 100%...mungkin 50% je kita blh percayai...mungkin lg 50% tu tokok tambah yang disampaikan oleh si pemberita...siapa tahu an.~ kita takkan kenal seseorang secara 100% kan...

    Persepsi ialah Penafsiran seseorang,dimana di mengorganisasi pengetahuannya.~ 


    Dannnn......nk ubah persepsi seseorang itu bukan lah mudah..sama gak mcm nk ubah persepsi masyarakat ttg RASUAH.! again..bout CORRUPTION.! hee~  so,walaupun susah nk ubah,tak salah kalau kita cuba ubah persepsi kita.! keep fighting uols..masuk bab rasuah lak.! wee~

    Dannn...i juz got a news form SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) sekarang kita telah ada AKTA PERLINDUNGAN PEMBERI MAKLUMAT atau WISTEL BLOWER PROTECTION ACT 2010..dengan adanya Akta ini semua pemberi maklumat rasuah dilindungi dan tidak perlu takut tampil ke hadapan.So,para blogger n reader esp. publics smua tak perlu risau n takut nak buat aduan ttg RASUAH yang berlaku..sebabnya,anda semua dilindungi..!~ :))
sumber diperolehi : Dato Samsiah.~ 

    Menjadi tanggungjawab kita bersama utk betulkan semula PERSEPSI masyarakat terhadap SPRM.Berkenaan dgn isu ikan kecil dan ikan besar kita memandang hanya ikan kecil sahaja yg byk ditangkap berbanding dgn ikan besar.Tapi,REALITInya tidak begitu. Jika SPRM menangkap 100 ikan kecil yg melakukan rasuah,bilangannya masih kecil jika nak bandingkan dengan 1 ikan besar yg ditangkap. Ini bermakna penangkapan golongan atasan adalah lebih banyak berdasarkan nisbah mereka.

    Ini kerana mana mana sistem pun ianya adalah berbentuk piramid. Yang atas sentiasa menjadi minoriti dan yang di bawah sentiasa mendominasi dalam bilangannya.

   Jadi,tiada isu sebenarnya hanya ikan kecil sahaja ditangkap.
sumber diperolehi : Spr Ipt :hidayat.~

   Dannn..i'll upload video about CORRUPTION dlm blog ni..nantikan ya para bloggers n readers..dan,pls support me to fight corruption..together kita GANYANG RASUAH.tunjukkan bahawa belia generasi kita sedar akan bahayanya rasuah ni...~ mari sama sama kita ubah persepsi kita terhadap rasuah.!!

    Dann...believe me,i dont get anything to spread this info...juz sharing dgn korang..sharing is caring...(^_*) fikir fikir kan lah dan selamat beramal..im believe u r d best to understand what im trying to say.. :D. 

     Enjoy our pictures :--->

 Cycling sekitar kampus..!~
 antara yg terlibat.~
 teserlah semangat members usim acs berkempen :)
 Mengedar risalah Kempen Anti Rasuah (KEMAR) di Dataran Selera~
 Pelajar sekolah yg melawati USIM turut menerima risalah KEMAR :D
 Poster poster untuk KEMAR~ *semangat.!~ 
 kami sama sama turun padang! fighting corruption.!~
 kami lah sekretariat pencegahan rasuah usim.! *sebahagian drpd ahli kami :)
perbincangan diteruskan utk closing KEMAR.. :)


6 comments:

  1. Blog mira mcm pasai sprm je..ngee~
    btw, thanks 4 da information.
    sllunya orang tkt nk melapor tp akta yg dikeluarkn mgkn akan mguatkn mrka tuk mnyampikn isu berkenaan rasuah.keep it up my dear :D

    p/s: akak sokong dr blkg je.ngee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee..tula pasai an..kena btukar ni.tukar teratak spr usim kot.kekeke..thanx akak.! lgpn,mira rasa nk update bnda ni,mira update jela..hee.tp,dun wory,mira update gak bnda bnda lain slain rasuah je an..nnt org bosan lak baca..selit sikit sikit sal rasuah..huhu..

      p/s: thnxx for supporting me.wee~

      Delete
  2. Woa~ nice! with this act, kita tak perlu risau bila nak buat aduan. Keep it up Mira. Spread the word about this and let everyone knows. We support you!!
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanxx frenz.!! i really appreciate it..keep reading my'teratak' ya =)

      thanxx a lot miziey.hee~

      Delete
  3. Like !

    Let's we fight for corruption :')

    ReplyDelete